Surat versi BM....

Saya Rosene, seorang imigran Kristen Iraq yang kini menetap di Amerika Syarikat. Saya menulis surat ini berhubung penganiayaan yang sedang berlaku di Iraq. Saya ingin dunia tahu apa yang terjadi saat ini kerana media tidak memaparkan peristiwa ini.

Keluarga, teman-teman dan saudara saudari Kristian di Kota Mosul (niniwe) mengalami penganiayaan berat saat ini. Pada minggu pertama Julai 2014, ISIS atau penguasa Islam Iraq telah mengeluarkan arahan kepada umat Kristian untuk membuat pilihan sama ada:

1) Masuk Islam
2) Bayar cukai yang sangat tinggi
3) Mati

beserta ugutan bunuh dengan pedang sebelum 19/07/2014. Orang Kristian Mosul. Orang Kristian Mosul terpaksa lari menyelamatkan diri menuju Kurdistan.Ribuan keluarga Kristian kehilangan rumah,barang-barang dan wang. Gereja-gereja dibakar, salib dan gambar-gambar dirampas. 

Kanak-kanak yang dibunuh oleh militan ISIS


"Hati saya hancur, sedih dan putus harapan kerana tiada apa yang mampu saya lakukan untuk menolong mereka. Saya tidak meminta lebih dari yang Yesus minta. Berdoalah untuk mereka. Tolong sebarkan dan kongsikan kepada komuniti Kristian di timur tengah selama bertahun-tahun. Jangan berhenti berdoa dan maklumkan kepada dunia keadaan sebenar yang berlaku terhadap orang Kristian."

Ramai rakyat Kristian Iraq dibunuh jika enggan patuh perintah


'Bapa, ampuni mereka kerana mereka tidak tahu apa yang mereka perbuat'. Lukas 23:34

Di Malaysia, kita takkan tahu mengenai kes ini melalui TV atau radio. Kita akan tahu melalui media sosial sahaja. Sebab Malaysia tidak akan mendedahkan kekejaman orang Islam ke atas orang-orang Kristian. Tetapi tentang hal Israel berperangan dengan Palestin, Malaysia dengan hati yang terbuka menyebarkan penindasan Israel ke atas Palestin kerana semata-mata untuk menutup mata rakyat Malaysia (terutama Kristian) agar Israel dilihat kejam di mata masyarakat. Kalau boleh, di mata dunia.Actually, kita tidak mempunyai pengetahuan tentang apakah punca sebenar serangan Israel ke atas Palestin? Of course, ada reason yang waras di sebalik serangan Israel ke atas Palestin. Cuma kita rakyat tidak mampu melihat kerana kebenaran telah disembunyikan. Sampaikan ramai Kristian from Malaysia salah faham ke atas Israel.



Sebab ramai orang Kristian yang buta alkitab. That's why berhati-hati dengan apa anda likedi FB atau WeChat  atau di mana-mana..sebab Alkitab sudah tertulis sesiapa yang memberkati orang Israel akan diberkati dan sesiapa yang mengutuk Israel akan dikutuk. That's why kenapa Malaysia menjadi huru-hara dan banyak perkara terjadi ke atas Malaysia sebab?sebab Malaysia mengutuk Israel

Kejadian: 27:29
"Bangsa-bangsa akan takluk kepadamu. Dan suku-suku bangsa akan sujud kepadamu; jadilah tuan ke atas saudara-saudaramu, dan anak-anak ibumu akan sujud kepadamu. Siapa yang mengutuk engkau, terkutuklah ia dan siapa yang memberkati engkau diberkatilah ia"

Sebagai orang Kristian yang mencintai kedamaian dan mempunyai kasih sayang seperti Kristus mahukan..sesungguhnya, kita juga bersimpati terhadap kesulitan rakyat Palestin..

Sebagai Kristian, janganlah kita pernah berhenti berdoa agar damai Kristus melindungi Bumi.

Sebarkan kepada semua saudara-saudari seiman dalam Kristus..selamatkanlah mereka.Saya Kristian, telah melakukan tanggungjawab ini..Salam Damai!!

Comments (0)